Η έρευνα της Intel αποκαλύπτει τους μεταβαλλόμενους τεχνολογικούς υποστηρικτές και τις στάσεις τους: οι νέοι της γενιάς των Millennials είναι απαιτητικοί με την τεχνολογία, οι γυναίκες την προωθούν και οι ψηφιακά εύποροι μοιράζονται τον πλούτο των δεδομένων τους.

 

 

 

 

 

 

Τα σημαντικότερα σημεία:

 • Πενήντα εννέα τοις εκατό των ατόμων που ανήκουν στη γενιά των Millennials δηλώνει, ότι οι άνθρωποι είναι υπερβολικά εξαρτημένοι από την τεχνολογία, η οποία συμβάλλει στη μείωση της ανθρώπινης επαφής, ενώ δηλώνουν ότι επιθυμούν περισσότερο προσωπική τεχνολογία η οποία θα αντιλαμβάνεται τις συνήθειές τους. Σε αντάλλαγμα, οι νέοι της γενιάς αυτής είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τις ψηφιακές πληροφορίες τους με τους άλλους.

• Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι γυναίκες ηλικίας άνω των 45 ετών, είναι πιο πιθανό να εκφράζονται υπέρ της τεχνολογίας συγκριτικά με νεότερες γυναίκες, δηλώνοντας ότι οι άνθρωποι δεν χρησιμοποιούν την τεχνολογία αρκετά και υποστηρίζουν ότι συμβάλλει στην ευημερία μιας χώρας.

• ¶τομα υψηλότερου εισοδήματος είναι πιο πιθανό, σε παγκόσμιο επίπεδο, να μοιραστούν τις πληροφορίες τους ανώνυμα και να επιτρέψουν την παρακολούθηση των συνηθειών εργασίας τους.

Μια νέα μελέτη, που ανατέθηκε από την Intel Corporation και πραγματοποιήθηκε από την Penn Schoen Berland, εξετάζει τις παγκόσμιες στάσεις απέναντι στην τεχνολογική καινοτομία και αμφισβητεί τις υπάρχουσες αντιλήψεις αναφορικά με τους πρωταθλητές της τεχνολογίας και τις τάσεις. Η έρευνα αποκαλύπτει, ότι τα άτομα που ανήκουν στη γενιά των millennials (ηλικίες 18-24), είναι οι λιγότερο ενθουσιώδεις με τη σημερινή τεχνολογία, είναι όμως αισιόδοξοι για τη μελλοντική τεχνολογία που θα προσφέρει μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία, ενώ παράλληλα οι γυναίκες στις χώρες των  αναδυόμενων αγορών, είναι οι πιο αισιόδοξες σχετικά με τις καινοτομίες στον τεχνολογικό τομέα.

Η δυσπραγία της γενιάς των Millennials: Οι νέοι επιζητούν πιο προσωπική τεχνολογία

Το «Βαρόμετρο Καινοτομίας Intel» αποκαλύπτει, ότι οι Millennials παρουσιάζουν σε παγκόσμια κλίμακα, μια έντονη αντίθεση με τη φήμη τους ως ψηφιακοί ιθαγενείς που δεν μπορούν να δώσουν αρκετό χώρο από τη ζωή τους στην τεχνολογία. Η πλειοψηφία των Millennials συμφωνεί ότι η τεχνολογία συμβάλλει στη μείωση της ανθρώπινης επαφής και ότι η κοινωνία βασίζεται πάρα πολύ σε αυτή.

Ωστόσο, οι Millennials, υποστηρίζουν επίσης, ότι η τεχνολογία βελτιώνει τις προσωπικές τους σχέσεις (69 τοις εκατό) και ότι ελπίζουν οι καινοτομίες να επηρεάσουν θετικά την εκπαίδευση (57 τοις εκατό), τις μεταφορές (52 τοις εκατό) και την υγειονομική περίθαλψη (49 τοις εκατό). Αυτή η γενιά είναι επίσης ελαφρώς πιο πρόθυμη σε σχέση με τους συνομιλήκους σε παλαιότερες εποχές, να μοιραστούν ανώνυμα ημερομηνίες γέννησης, εγγραφές από συστήματα GPS και ιστορικό online αγορών, αν συμβάλλει στη βελτίωση εμπειριών.

 «Με την πρώτη ματιά φαίνεται ότι η γενιά των Μillennials απορρίπτει την τεχνολογία, αλλά υποψιάζομαι ότι η πραγματικότητα είναι πιο περίπλοκη και ενδιαφέρουσα», δήλωσε η Δρ. Genevieve Bell, ανθρωπολόγος και διευθύντρια του Τμήματος Αλληλεπίδρασης και Ερευνητικής Εμπειρίας στα εργαστήρια της Intel. «Ένας διαφορετικός τρόπος για να αναλυθούν τα συμπεράσματα θα μπορούσε να είναι, ότι οι Millennials θέλουν η τεχνολογία να κάνει περισσότερα για αυτούς, κάτι το οποίο σημαίνει πως έχουμε αρκετή δουλειά να κάνουμε προκειμένου να την καταστήσουμε πολύ πιο προσωπική και λιγότερο περίπλοκη».

Τα άτομα που απαρτίζουν τη γενιά των Millennials θέλουν το μέλλον της τεχνολογίας να καθιστά τη ζωή καλύτερη, πιο απλή και διασκεδαστική. Ογδόντα έξι τοις εκατό αυτών, πιστεύει ότι η τεχνολογική καινοτομία κάνει τη ζωή πιο απλή και περισσότερο από το ένα τρίτο θεωρεί, ότι η τεχνολογία θα πρέπει να τους γνωρίζει μέσω της εκμάθησης της συμπεριφοράς και των προτιμήσεών τους. Θέλουν εμπειρίες που τους βοηθούν να ζήσουν τη στιγμή, ενώ τους οδηγούν στο να αναδείξουν τον καλύτερο εαυτό τους.

 Οι γυναίκες προωθούν την τεχνολογία

Η έρευνα αποκάλυψε, ότι οι μεγαλύτερες γυναίκες και εκείνες που ζουν σε χώρες αναδυόμενων αγορών, είναι ενθουσιώδεις σχετικά με το ρόλο της τεχνολογίας στη ζωή τους. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι γυναίκες άνω των 45 ετών είναι ελαφρώς πιο πιθανό να δηλώσουν ότι οι άνθρωποι δεν χρησιμοποιούν αρκετά την τεχνολογία, σε σύγκριση με δηλώσεις νεότερων γυναικών. Επίσης, είναι πιο πιθανό να υποστηρίξουν ότι η τεχνολογία βελτιώνει τη συμπεριφορά των ανθρώπων, βοηθώντας τους να εμβαθύνουν στις σχέσεις τους.

 Οι εν λόγω γυναίκες-οπαδοί της τεχνολογίας έχουν ακόμη πιο έντονη παρουσία σε χώρες αναδυόμενων αγορων, όπως η Κίνα, όπου πάνω από 7 στις 10 γυναίκες άνω των 45 ετών πιστεύουν ότι οι άνθρωποι δεν χρησιμοποιούν την τεχνολογία αρκετά. Οι γυναίκες στις αναδυόμενες αγορές, σε όλες τις ηλικίες, πιστεύουν ότι οι καινοτομίες θα οδηγήσουν στη βελτίωση της εκπαίδευσης (66 τοις εκατό), των μεταφορών (58 τοις εκατό), της εργασίας (57 τοις εκατό) και της υγειονομικής περίθαλψης (56 τοις εκατό). Οι γυναίκες στις αναδυόμενες αγορές θα ήταν πρόθυμες να ενσωματώσουν τις τεχνολογίες, που άλλοι μπορεί να θεωρούσαν ότι είναι πολύ προσωπικές, προκειμένου να βελτιώσουν τις εμπειρίες τους: λογισμικό που παρακολουθεί τις συνήθειες εργασίας τους (86 τοις εκατό), τις συνήθειες μελέτης των μαθητών (88 τοις εκατό), ακόμη και έξυπνες τουαλέτες που παρακολουθούν την υγεία τους (77 τοις εκατό).

 «Οι γυναίκες, ιστορικά, έχουν γίνει ενθουσιώδεις χρήστες της τεχνολογίας όταν η τελευταία λύνει ένα πρόβλημα, όταν μας βοηθά να οργανώσουμε τη ζωή των οικογενειών μας και τη δική μας, καθώς και όταν μας βοηθά στην εξοικονόμηση χρόνου και στη χρονική μετατόπιση», πρόσθεσε η Μπελ. «Πρέπει να αναρωτηθώ, αν αυτά τα δεδομένα δείχνουν ότι οι γυναίκες είναι αισιόδοξες επειδή βλέπουν την τεχνολογική καινοτομία που έχει αρχίσει να εκπληρώνει την υπόσχεσή της για καλύτερη τοποθέτησή της στους ρυθμούς της καθημερινότητάς μας, βοηθώντας σε συγκεκριμένες ανησυχίες και ανάγκες μας και δημιουργώντας νέες ευχάριστες εμπειρίες που οι γυναίκες και οι άνδρες θα βρουν πολύτιμες».

 

Ψηφιακή Ευημερία και Ανταλλαγή Δεδομένων

Η έρευνα αποκάλυψε, ότι τα άτομα με υψηλά εισοδήματα είναι τα πιο πρόθυμα να μοιραστούν ανώνυμα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως τα αποτελέσματα των εργαστηριακών δοκιμών και ταξιδιωτικές πληροφορίες. Είναι επίσης πιο πιθανό να είναι κάτοχοι τεχνολογικών συσκευών και να ενασχολούνται πιο συστηματικά με την τεχνολογία.

 Ωστόσο, η έρευνα αποκάλυψε ότι είναι δυνατόν να δοθούν κίνητρα για κοινή χρήση με την επίδειξη ειδικών παροχών. Για παράδειγμα, όταν ρωτήθηκαν αν θα μοιράζονταν προσωπικές πληροφορίες για να μειώσουν το κόστος των φαρμάκων, ο αριθμός των καταναλωτών χαμηλού εισοδήματος, που προηγουμένως ήταν απρόθυμοι να μοιραστούν τα δεδομένα τους, αυξήθηκε δραματικά από 66 σε 80 τοις εκατό.

 Ενώ η επίδειξη του προσωπικού όφελους είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ εκείνων που έχουν σκοπό να μοιραστούν και εκείνων που δεν έχουν, ακόμα και η αναφορά στα κοινωνικά οφέλη, όπως η βελτίωση των θεραπειών για την υγεία ή το χαμηλότερο κόστος της μετακίνησης, βοηθά στην καλλιέργεια των απαιτούμενων συνθηκών για την προώθησή τους.

 «Η ανάγκη για εμάς να δώσουμε προσωπικό νόημα και σημασία, δεν ήταν ποτέ πιο σημαντικά στοιχεία για τη βιομηχανία της τεχνολογίας», είπε η Μπελ. «Το να ακούμε αυτό που οι άνθρωποι πραγματικά θέλουν και να δημιουργούμε τεχνολογίες που προσαρμόζονται σε μια ευρεία ποικιλία προσωπικών εμπειριών, είναι το μέλλον της τεχνολογίας.»

 Βαρόμετρο Καινοτομίας Intel: Βασικά Ευρήματα

Οι νέοι της γενιάς των Millennials είναι απαιτητικοί απέναντι στην σύγχρονη τεχνολογία:

• Πενήντα εννέα τοις εκατό των νέων από τη γενιά των Millennials πιστεύει, ότι η κοινωνία βασίζεται πάρα πολύ στην τεχνολογία και ότι απομακρύνει τους ανθρώπους (61 τοις εκατό).

• Περισσότερο από το ένα τρίτο (36 τοις εκατό) πιστεύει ότι η τεχνολογία θα πρέπει να αντιλαμβάνεται τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις τους, καθώς τη χρησιμοποιούν.

• Διατηρώντας θετική στάση απέναντι στο μέλλον της τεχνολογίας στις χώρες τους, πάνω από το 70 τοις εκατό των νέων της γενιάς των Millennials θα υποδεχόταν θετικά τους έξυπνους δημόσιους χώρους στάθμευσης και τον έλεγχο της κυκλοφορίας για τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, τις εφαρμογές που παρακολουθούν τις συνήθειες εργασίας τους και τα έξυπνα χάπια που παρακολουθούν την υγεία τους.

 Οι γυναίκες προωθούν την τεχνολογία

• Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι γυναίκες ηλικίας άνω των 45 ετών είναι πιο πιθανό να υποστηρίξουν ότι οι άνθρωποι δεν χρησιμοποιούν αρκετά την τεχνολογία, σε σχέση με νεότερες γυναίκες και αυτό το συναίσθημα είναι ιδιαίτερα ισχυρό στις χώρες με αναδυόμενες αγορές. Στη Βραζιλία, το 42 τοις εκατό των γυναικών άνω των 45 ετών, δηλώνει ότι οι άνθρωποι δεν χρησιμοποιούν την τεχνολογία αρκετά, σε σύγκριση με μόλις το 27 τοις εκατό των ατόμων κάτω των 45 ετών.

• Οι γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας είναι πιο πιθανό να δηλώσουν ότι η τεχνολογία κάνει τους ανθρώπους πιο προσιτούς. Στην Κίνα, το 79 τοις εκατό των γυναικών άνω των 45 ετών, υποστηρίζει ότι η τεχνολογία φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά,  έναντι του 64 τοις εκατό των νεαρών γυναικών που υποστηρίζουν το αντίθετο.

• Οι γυναίκες στις χώρες με αναδυόμενες αγορές, πιστεύουν ότι η τεχνολογία θα οδηγήσει στη βελτίωση της εκπαίδευσης (66 τοις εκατό), των μεταφορών (58 τοις εκατό),της εργασίας (57 τοις εκατό) και της υγειονομικής περίθαλψης (56 τοις εκατό).

 

 Ψηφιακή Ευημερία και Ανταλλαγή Δεδομένων

• Ογδόντα ένα τοις εκατό των ατόμων υψηλού εισοδήματος θα μοιράζονταν ανώνυμα προσωπικά στοιχεία, όπως εργαστηριακές εξετάσεις και δείκτες για την κατάσταση της υγείας τους, με σκοπό την υποστήριξη της έρευνας, σε σύγκριση με το 71 τοις εκατό των ατόμων με εισόδημα μεσαίου ύψους και το 66 τοις εκατό των ατόμων με χαμηλά εισοδήματα.

• Όταν ρωτήθηκαν αν θα μοιράζονταν προσωπικά δεδομένα με αντάλλαγμα τη μείωση του κόστους των φαρμάκων, το ποσοστό των ατόμων με χαμηλό εισόδημα οι οποίοι συμφώνησαν ανέβηκε στο 80 τοις εκατό.

• Τα άτομα με υψηλότερα εισοδήματα, είναι πιο πρόθυμα να επιτρέψουν σε μια εφαρμογή να ενημερώνεται για τις συνήθειες της εργασίας τους με στόχο  να τους βοηθήσει να γίνουν πιο αποτελεσματικοί (77 τοις εκατό των ατόμων με υψηλά εισοδήματα σε σχέση με 63 τοις εκατό των ατόμων με χαμηλά εισοδήματα).

 

Μεθοδολογία Έρευνας

 Η έρευνα διεξήχθη μέσω διαδικτύου από την Penn Schoen Berland εκ μέρους της Ιntel στη Βραζιλία, την Κίνα, τη Γαλλία, την Ινδία, την Ιταλία, την Ιαπωνία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, από τις 28 Ιουλίου έως τις 15 Αυγούστου 2013. Διεξήχθη μεταξύ ενός αντιπροσωπευτικού δείγματος  12.000 ενηλίκων, ηλικίας 18 και άνω, με περιθώριο σφάλματος συν πλην 089 ποσοστιαίες μονάδες. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Βαρόμετρο Καινοτομίας της Intel επισκεφθείτε το: www.intel.com/newsroom/innovation.