Tον κόσμο του Internet of Things (IoT) έχουν αρχίσει να διερευνούν σταδιακά οι Έλληνες πολίτες. Η χρήση συσκευών και συστημάτων, συνδεδεμένων στο διαδίκτυο ή και μεταξύ τους, όπως κλιματιστικά, φώτα, κάμερες, συστήματα ασφαλείας, “έξυπνα” ρολόγια, αυτοκίνητα, έχει αποκτήσει οπαδούς και στη χώρα μας.

Το 1ο τρίμηνο του 2020, περίπου ένας στους δέκα χρήστες του Διαδικτύου (8,7%), ηλικίας 16-74 ετών, δήλωνε ότι έχει χρησιμοποιήσει κάποια από τις προαναφερθείσες, συνδεδεμένες στο Internet, συσκευές ή συστήματα, προκειμένου εξ αποστάσεως – από υπολογιστή ή κινητό – να μπορεί να ελέγχει τη χρήση τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Αρχής, ποσοστό 5,7% έχει κάνει χρήση συσκευών και συστημάτων, που σχετίζονται με την ασφάλεια της κατοικίας τους (συστήματα συναγερμού, ανιχνευτές καπνού, κάμερα ασφαλείας, κλειδαριές πόρτας).

Επιπλέον, ένα ποσοστό 2,9% έχει χρησιμοποιήσει “έξυπνες” οικιακές συσκευές, συνδεδεμένες στο Διαδίκτυο, όπως ηλεκτρική σκούπα, ρομπότ, φούρνο, καφετιέρα και ποσοστό. Επίσης, το 2,2% έχει κάνει χρήση συσκευών ή συστημάτων για την ενεργειακή διαχείριση της κατοικίας, όπως θερμοστάτες και λαμπτήρες.

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι το 85,6% όσων δεν έχουν χρησιμοποιήσει κάποια συνδεδεμένη στο Διαδίκτυο συσκευή, γνωρίζει για την ύπαρξή τους. Ωστόσο, από αυτούς, επτά στους δέκα (66,3%) αναφέρουν ότι δεν τις χρειάζονται και οι δύο στους δέκα (22,2%) ότι το κόστος τους είναι υψηλό.

Smart TV

Στο μεταξύ, από τους Έλληνες πολίτες, που χρησιμοποιούσαν το Διαδίκτυο το 1ο τρίμηνο του 2020, ποσοστό 37,6% αναφέρει ότι έχει συνδεθεί στο Internet από την τηλεόραση. Επίσης, ένας στους δέκα (10%) απαντά ότι έχει συνδεθεί από την κονσόλα παιχνιδιών.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το 9,1% των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου έχει χρησιμοποιήσει για προσωπική χρήση “έξυπνο” ρολόι (smart watch), βραχιόλι άσκησης/υγείας, ακουστικά, ρούχα/υποδήματα ή άλλα αξεσουάρ, που είναι συνδεδεμένα στο Διαδίκτυο. Υπάρχει τέλος και ένα πολύ μικρό ποσοστό των Ελλήνων, της τάξης του 1,7%, που έχει χρησιμοποιήσει αυτοκίνητο με ενσωματωμένη ασύρματη σύνδεση στο Διαδίκτυο.

Η αγορά στην Ευρώπη

Η πανδημία του COVID-19 έχει μεν ανακόψει τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς smart home επί ευρωπαϊκού εδάφους, ωστόσο η τάση παραμένει ανοδική. Το 1ο τρίμηνο του 2020 οι πωλήσεις “έξυπνων” οικιακών συσκευών στην Ευρώπη διευρύνθηκαν ποσοστιαία κατά 3,8%. Σύμφωνα με νέα έρευνα της International Data Corporation (IDC), σε επίπεδο όγκου, η αγορά του smart home στην Ευρώπη υπερέβη τα 22 εκατ. συσκευές στη διάρκεια των τριών πρώτων μηνών του έτους.

Η αγορά των “έξυπνων” οικιακών συσκευών θα συνεχίσει να κινείται ανοδικά και – όπως εκτιμούν οι αναλυτές – θα ανέλθει το 2024 σε 200 εκατ. συσκευές, από 110 εκατ. συσκευές το 2020, με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 16,15%. 

Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 2020, οι δαπάνες για το Internet of Things θα διευρυνθούν κατά 8,2% το 2020. Σε απόλυτα μεγέθη οι δαπάνες για το οικοσύστημα του ΙοΤ αναμένεται να φθάσουν φέτος στα επίπεδα των $742 δισ. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της IDC, η αγορά θα δει διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 15% από το επόμενο έτος.

πηγή: www.sepe.gr