Μια από τις σύγχρονες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις, είναι η ολοένα αυξανόμενη χρήση κινητών συσκευών από τους εργαζομένους, για την εκτέλεση εταιρικών εργασιών και την πρόσβαση σε εταιρικούς πόρους.

Γράφει ο Ανδρέας Καραντώνης,

Director of Marketing and Communications,
Cysoft Ltd –
www.cysoft.gr

 

 

Για τις επιχειρήσεις που υποστηρίζουν πρακτικές τύπου Corporate Owned, Personally Enabled (COPE) ή Bring Your Own Device (BYOD), αυτή η συγκυρία μοιάζει με μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τη βελτίωση της παραγωγικότητας των εργαζομένων. Ωστόσο, η τοποθέτηση ευαίσθητων εταιρικών δεδομένων στις… τσέπες ή στις τσάντες των υπαλλήλων, ενέχει απειλές για το απόρρητο και την ασφάλεια της ίδιας της επιχείρησης.

Τα «αγκάθια» στην υιοθέτηση μοντέλου απομακρυσμένης εργασίας

Η υιοθέτηση εναλλακτικών εργασιακών μοντέλων άλλαξε άρδην το σκηνικό στο σύγχρονο επιχειρείν. Η έννοια της απομακρυσμένης εργασίας που δεν ήταν ευρέως διαδεδομένη και αποδεκτή, ειδικότερα στην Ελλάδα, μπήκε για τα καλά στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων, για τη διασφάλιση της επιχειρησιακής συνέχειας. Για να καταστεί ευφικτή η εφαρμογή αυτού του μοντέλου, δημιουργήθηκε μεγάλη ανάγκη σε φορητές συσκευές όπως smartphones, tablets και laptops.
Σύμφωνα με σχετική έρευνα* της ManageEngine, περισσότερο από 15% των επιχειρήσεων, αντιμετώπισαν ελλείψεις στην παροχή εταιρικού εξοπλισμού, στους απομακρυσμένους χρήστες. Για την κάλυψη της συγκεκριμένης ανάγκης, επιστρατεύτηκαν προσωπικές συσκευές χρηστών, που λόγω τη μη «συμμόρφωσηής» τους με τις εταιρικές πολιτικές ασφάλειας, εξέθεταν τόσο τους χρήστες όσο και τα εταιρικά δίκτυα, σε κίνδυνο.Η υιοθέτηση ολιστικών λύσεων διαχείρισης κινητών συσκευών (MDM), βοήθησε τους IT managers να διαχειρίζονται κάθε πτυχή χρήσης των φορητών συσκευών, από την προσάρτηση νέων συσκευών στο εταιρικό δίκτυο μέχρι και τη διαγραφή εταιρικών πληροφοριών κατά την αποχώρηση ενός εργαζομένου από την επιχείρηση.

Η λύση MDM της ManageEngine

Το ManageEngine Mobile Device Manager Plus, είναι ένα ολοκληρωμένο προϊόν διαχείρισης φορητών συσκευών, που έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει στο εργατικό δυναμικό κάθε επιχείρησης τα οφέλη της κινητικότητας, ενισχύοντας την παραγωγικότητα, χωρίς συμβιβασμούς στην ασφάλεια. Επιτρέπει τη διαχείριση κάθε φορητής συσκευής, μέσα από μία ενοποιημένη κονσόλα, υποστηρίζοντας παράλληλα λειτουργικά συστήματα, όπως Android, iOS, iPadOS, tvOS, macOS, Windows και Chrome OS. Τη λύση Mobile Device Manager Plus της ManageEngine, που διατίθεται αυτόνομα ή μέσω της σουίτας Desktop Central, εμπιστεύονται περισσότεροι από 10.000 επαγγελματίες Πληροφορικής σε 185 χώρες, διαχειριζόμενοι συνολικά πάνω από 500.000 φορητές συσκευές. Υποστηρίζει 16 διαφορετικές γλώσσες, ενώ παρέχεται δωρεάν για έως και 25 συσκευές.

Χαρακτηριστικά και λειτουργίες του ManageEngine MDM Plus

  • Ολοκληρωμένη υποστήριξη για εταιρική φορητότητα
    • Γρήγορη προσάρτηση και αυθεντικοποίηση νέων συσκευών στο εταιρικό δίκτυο
    • Εύχρηστος πίνακα ελέγχου για επισκόπηση του οικοσυστήματος εταιρικών συσκευών
    • Εύκολη κι απλή διαχείριση κάθε device, κεντρικά.
    • Διαμόρφωση προφίλ για ορθολογική χρήση Wi-Fi, VPN κ.α.
    • Συμμόρφωση των συσκευών με τις εταιρικές πολιτικές ασφάλειας
    • Απομακρυσμένη πρόσβασης για αντιμετώπιση προβλημάτων σε πραγματικό χρόνο.
  • Απομακρυσμένη εγκατάσταση και διαχείριση εφαρμογών:
    • Διανομή και διαχείριση εφαρμογών στις συσκευές που βρίσκονται στο εταιρικό δίκτυο
    • Εκτέλεση επιλεγμένων εφαμογών
    • Κλείδωμα συσκευών για να εκτελούν συγκεκριμένη εφαρμογή
    • Αναλυτικά δεδομένα για τις άδειες χρήσης των εφαρμογών
    • Διαχωρισμός χρήσης μεταξύ εταιρικών και προσωπικών εφαρμογών
    • Δημιουργία ξεχωριστών προφίλ
  • Απόλυτη ασφάλεια για τα εταιρικά δεδομένα:
    • Απομακρυσμένη διαγραφή δεδομένων από τη συσκευή
    • Εντοπισμός και αναφορά συσκευών υψηλού κινδύνου
    • Εντοπισμός θέσης συσκευής και διαγραφή δεδομένων σε περίπτωση απώλειας / κλοπής
    • Δικαιώματα χρήσης βάσει ρόλων
  • Προστασία εταιρικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου:
    • Πολιτική πρόσβασης υπό όρους, για το Exchange (CEA)
    • Containerization, για περιορισμό πρόσβασης σε εγκεκριμένες εφαρμογές
    • Διασύνδεση με πλατφόρμες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
    • Υποστήριξη Office 365 και Azure
    • Κοινή χρήση και προβολή συνημμένων μέσω διαχειριζόμενων εφαρμογών.
  • Κοινή χρήση εγγράφων:
    • Διανομή και διαχείριση περισσότερων από 10 διαφορετικών μορφών εγγράφων
    • Αυτόματες ενημερώσεις όταν υπάρχουν διαθέσιμες νεότερες εκδόσεις
    • Προβολή και αποθήκευση εγγράφων μέσω αξιόπιστων εφαρμογών
    • Αποτροπή δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας μέσω cloud τρίτων
  • Διαχείριση εταιρικών και ιδιωτικών συσκευών:
    • Διαχωρισμός εταιρικών και προσωπικών πληροφοριών για ακεραιότητα δεδομένων
    • Αποθήκευση σε κρυπτογραφημένο κοντέινερ
    • Αποτροπή πρόσβασης απειλών σε εταιρικούς πόρους.
    • Εκχώρηση επιλεκτικής πρόσβασης σε εταιρικούς λογαριασμούς

Το μέλλον του Enterprise Mobility

Η απομακρυσμένη εργασία, από εξαναγκασμένη προσέγγιση για τη συνέχιση της επιχειρησιακής λειτουργίας, εξελίσσεται σε μια νέα, ευρέως διαδεδομένη και αποδεκτή εργασιακή κουλτούρα. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ άλλοτε, οι σύγχρονες επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται τη σημασία ενός ευέλικτου και υγιούς μοντέλου εργασίας. Με τις ψηφιακές τεχνολογίες να επαναπροσδιορίζουν το επιχειρηματικό τοπίο, είναι βέβαιο πως η ενσωμάτωση των κατάλληλων εργαλείων θα συνεισφέρει στην περαιτέρω ανάπτυξη των επιχειρήσεων, με την εύξηση της αποδοτικότητας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Καθώς βαδίζουμε ολοένα και περισσότερο σε οικοσυστήματα που βασίζονται σε cloud και υβριδικά περιβάλλοντα, η αναδιάρθρωση της ψηφιακής στρατηγικής των επιχειρήσεων, είναι επιτακτική. Λύσεις όπως αυτές που προσφέρει η ManageEngine, μπορούν να συμβάλλουν καταλυτικά στην ταχύτερη και ομαλότερη προσαρμογή των εταιρειών στις νέες απαιτήσεις, οδηγώντας νομοτελειακά στο επιθυμητό ψηφιακό μετασχηματισμό τους.

*Combating Endpoint Management and Security Challenges in the COVID-19 Era

https://www.manageengine.com/ems/endpoint-management-and-security-challenges-infographics.html?cysoft