Οι εταιρείες θα πρέπει να εφαρμόσουν επιπλέον μέτρα προστασίας παράλληλα με τα τωρινά

O Ρόλος των social media στην επίτευξη επιχειρηματικών στόχων
Ο βασικός στόχος κάθε επιχείρησης είναι η αύξηση των πωλήσεων και η εδραίωση του επιχειρηματικού της ονόματος / brand awareness στην αγορά. Αυτό επιτυγχάνεται βελτιώνοντας αρχικά τα προϊόντα της και κατ επέκταση τις υπηρεσίες της. Τα «social media» θα αποτελούν στο μέλλον το κλειδί υλοποίησης των παραπάνω στόχων, καθώς παρέχουν άμεση επικοινωνία και ενημέρωση στους χρήστες.

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, όποια επιχείρηση μπορεί να διατηρήσει ένα φιλικό και άμεσο τρόπο επικοινωνίας απέναντι στους χρήστες της, θα τους διατηρεί ικανοποιημένους, δημιουργώντας μια σχέση εμπιστοσύνης που θα αποτελεί την καλύτερη διαφήμιση για την ίδια την εταιρεία. Ο χαρακτήρας της άμεσης, προσωπικής αλλά και έγκυρης ενημέρωσης που μπορεί να παρέχει αυτό το μέσο, το καθιστά ως μια μορφή επικοινωνίας απαραίτητη για κάθε επιχείρηση. Δεν αποτελεί, ωστόσο ένα μέσο που θα αντικαταστήσει τα υφιστάμενα, αλλά ένα πρόσθετο εργαλείο που μπορεί να βοηθήσει την κάθε επιχείρηση να συμπληρώσει, αλλά και να επεκτείνει την επικοινωνιακή της δραστηριότητα, με ένα πιο «προσωπικό» τρόπο.
Ήδη η εταιρεία μας έχει κάνει τα πρώτα βήματα στον χώρο των social media και μετρά πάνω από 2500 μέλη μόνο στην πλατφόρμα του «Facebook». Τα μέλη μας απολαμβάνουν υπηρεσίες υποστήριξης και ενημέρωσης από το κανάλι μας μέσω του οποίου σε τακτά χρονικά διαστήματα προωθούνται συμβουλές ασφάλειας, προσφορές καθώς και διάφορα νέα που μπορεί να ενδιαφέρουν τους χρήστες.

Η ενσωμάτωση των εφαρμογών σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης
Η ολοένα αυξανόμενη αποδοχή των «social media» από την κοινωνία έχει ως αποτέλεσμα την εδραίωση τους και στα εταιρικά περιβάλλοντα. Παράλληλα, η ανοδική τάση νέων τεχνολογιών που διευκολύνουν την καθημερινότητα αλλά και την εργασία (π.χ. smartphones, tablets.), έχει ως άμεσο αντίκτυπο να βλέπουμε όλο και πιο συχνά τα εργαλεία αυτά να αξιοποιούνται από τις εταιρείες. Αυτή η τάση έχει δημιουργήσει και το φαινόμενο του «BYOD / Bring Your Own Device», που φέρνει τις προσωπικές συσκευές στο περιβάλλον εργασίας, μεταφέροντας ταυτόχρονα και ένα κομμάτι των social media στην εργασία μας.
Ακολουθώντας την ανάπτυξη αυτή, οι εφαρμογές, εμπορικές και μη, είναι υποχρεωμένες να ακολουθήσουν τις τεχνολογικές εξελίξεις. Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αξιόλογες προσπάθειες στον κλάδο του software όπου π.χ. προσπαθούν να ενσωματώσουν πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης με το σύστημα διαχείρισης πελατειακών σχέσεων των εταιρειών (CRM). Υπάρχουν ήδη στην αγορά τέτοια παραδείγματα λογισμικών που παρουσιάζονται ως «Social CRM» και ενσωματώνουν διάφορα «plugins» για την επικοινωνία τους με «social media» όπως το «Facebook», «Twitter» και «LinkedIn».
.
Αποδοτική εκμετάλλευση του τεράστιου όγκου δεδομένων που δημιουργεί η χρήση των socials
Βασικό κριτήριο είναι η ορθή αξιοποίηση των δεδομένων που δημιουργεί η ενσωμάτωση των μέσων αυτών στην υποδομή της εταιρείας, είτε αυτή βρίσκεται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας είτε στο «cloud». Η διαχείριση της, καθώς και η βάση δεδομένων που διατηρεί, θα πρέπει ανεξαρτήτου υποδομής, να είναι μια ενιαία δομημένη ροή χρήσιμων πληροφοριών. Τα δεδομένα αυτά θα πρέπει να αποθηκεύονται στην προτεινόμενη αυτή πλατφόρμα, όπου με την ένταξη έξυπνων φίλτρων, τα στελέχη της εταιρείας θα μπορούν μέσα από ένα απλό και εύχρηστο περιβάλλον να αναζητήσουν τις πληροφορίες που χρειάζονται. Η υλοποίηση μιας ενιαίας πλατφόρμας που θα ενσωματώνει τα παραπάνω χαρακτηριστικά, θα είναι ικανή να καλύψει τις κοινωνικές αλλά και επικοινωνιακές ανάγκες κάθε επιχείρησης στο άμεσο μέλλον.

Δικλείδες ασφαλείας για την προστασία εταιρικών και προσωπικών δεδομένων
Η κάθε επιχείρηση εφαρμόζει συνήθως, τα απαιτούμενα συστήματα ασφαλείας για την προφύλαξη των ευαίσθητων εταιρικών πληροφοριών της. Παρόλα αυτά, υλοποιώντας μόνο τους καθιερωμένους τρόπους διασφάλισης των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων στην εποχή όπου τα «social media» εδραιώνονται ολοένα και περισσότερο στις επιχειρήσεις δεν είναι αρκετό. Οι εταιρείες θα πρέπει να εφαρμόσουν επιπλέον μέτρα προστασίας παράλληλα με τα τωρινά. Μια ενδεικτική λίστα θα μπορούσε να είναι η ακόλουθη :

  • Ειδικευμένο προσωπικό για τη διατήρηση της ασφάλειας του δικτύου με γνώσεις και κοινωνικών δικτύων.
  • Προστασία των «endpoints» που είναι σε επικοινωνία με το διακομιστή / server της εταιρείας που παρέχει τις αναγκαίες πληροφορίες στους χρήστες. Αυτό σε επίπεδο ανίχνευσης virus/malware η οποιουδήποτε άλλου κακόβουλου κώδικα.
  • Εξειδικευμένα εργαλεία για τον εντοπισμό κακόβουλου κώδικα σε URL που μπορεί να προωθούν τα κοινωνικά μέσα. Στην ESET έχουμε κατανοήσει τις ιδιαίτερες ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί στο χώρο των «social media» και ήδη εργαζόμαστε προς την κατεύθυνση αυτή για να μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε άμεσα τους χρήστες μας.
  • Τείχος προστασίας με παράλληλα κρυπτογραφημένη σύνδεση μέσω π.χ. vpn, μεταξύ client/server για τους «roaming users».
  • Φίλτρα ανίχνευσης δικτυακής επίθεσης τύπου IDS/IPS διαχειριζόμενα από τον αρμόδιο ειδικευμένο τεχνικό.
  • Ασφαλές πιστοποιητικό επικοινωνίας (digital certificate), που κρυπτογραφεί τα δεδομένα μεταξύ client/server.

Ένα είναι βέβαιο, ότι η ανάπτυξη στον κλάδο των επιχειρησιακών εφαρμογών, που ενσωματώνουν τα κοινωνικά μέσα, θα συνεχιστεί για πολλά χρόνια ακόμα.

 

Νέο κανάλι επικοινωνίας & αλληλεπίδρασης μεταξύ του brand και των πελατών

Ισίδωρος Σιδερίδης,
General Manager

Το Social Media Marketing αποτελεί τη νέα άφιξη στον τομέα του Marketing και βασίζεται στην ενεργοποίηση και διαχείριση των πιο δημοφιλών web 2.0 εφαρμογών για ιδιώτες και brands. Η σημασία των Social Media έγκειται στο κομμάτι του «διαμοιρασμού» [sharing] και συνδέεται με την αξία της online διαφήμισης.
Μιλώντας για Social Media, εννοούμε τη «συζήτηση» που λαμβάνει χώρα ανάμεσα στο εκάστοτε brand και τους πελάτες του. Αυτή η «συζήτηση» δεν είναι ελεγχόμενη, ούτε οργανωμένη. Είναι ένας «ζωντανός οργανισμός». Τα Social Media δεν αποτελούν μια στρατηγική ή μια τακτική. Είναι το νέο κανάλι επικοινωνίας & αλληλεπίδρασης μεταξύ του brand και των πελατών. Οι πελάτες χρησιμοποιούν social τεχνολογία, επισκέπτονται social networks και μιλούν για τα πάντα!
Ο σχεδιασμός, ο αναλυτικός προγραμματισμός και η υλοποίηση μιας social media campaign χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο και εξειδικευμένο πλάνο στρατηγικής για το εκάστοτε brand κάθε φορά. Σε αυτή την υλοποίηση εμπλέκονται περισσότερα του ενός τμήματα, όπως: marketing, διαφήμιση, IT support, Πωλήσεις, Δημόσιες Σχέσεις, Events, Accounting.
H SiEBEN, ανάλογα με τη κατηγορία του brand, επιλέγει την καταλληλότερη social πλατφόρμα [facebook, youtube, linkedin, twitter, flickr] ώστε να χτιστεί μια online παρουσία για το brand και να είναι σε συνεχή επαφή με τους πελάτες. Επιπλέον, προσφέρει μια social media εκπαίδευση ώστε να κατανοηθεί η αξία του social media marketing και παρέχει συνεχή τεχνική υποστήριξη σε οτιδήποτε απαιτείται γύρω από τον social κόσμο!
Για την αξιολόγηση όλων των ενεργειών στα Social Media κανάλια, την συγκέντρωση στατιστικών δεδομένων (από το Facebook, YouTube, κτλ) καθώς και την μαζική επικοινωνία, η SiEBEN έχει αναπτύξει το προϊόν Cloud Campaign (www.cloud-campaign.com) το οποίο είναι Enterprise Marketing Management Platform. Αποτελεί ένα σημαντικό marketing εργαλείο για κάθε οργανισμό, γιατί ενισχύει τη σχέση του με τον κάθε ενδιαφερόμενο. Απευθύνεται σε κάθε εταιρία που επικοινωνεί με τους πελάτες της μαζικά (πχ αποστολή μαζικής ενημέρωσης για προσφορές) ή χρειάζεται έναν δυναμικό τρόπο επικοινωνίας με βάση κάποια κριτήρια (πχ αυτόματη αποστολή υπενθύμισης για ραντεβού) ή επιθυμεί αναλυτικό reporting για τα marketing actions.
Βασίζεται στο Microsoft Dynamics CRM με δυνατότητα διαχείρισης loyalty καθώς επίσης και αυτοματοποιημένες marketing καμπάνιες μαζικής επικοινωνίας. Το σύστημα διαθέτει ενσωματωμένη Business Intelligence λύση που παρέχει συγκεντρωτικό δυναμικό reporting για κάθε ενέργεια digital marketing (web site, google ads, social, κτλ). Για να καλύψει αποτελεσματικά την απαίτηση για την προστασία ευαίσθητων εταιρικών & προσωπικών πληροφοριών, το Cloud Campaign στηρίζεται στην cloud πλατφόρμα της Microsoft, Windows Azure.

Το Cloud Campaign σας δίνει τις εξής δυνατότητες:

  • Συγκεντρωτικό Reporting το οποίο αντλεί δεδομένα από το web site, την facebook page, youtube channel και twitter page (ορισμός χρονικής περιόδου, new user, unique clicks, internet browser κτλ). Μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα των actions μέσα από ένα πλήρης σύστημα Business Intelligence και να πάρετε αποφάσεις για τις επόμενες κινήσεις σας
  • Μηχανισμός με work flow έγκρισης σχετικά με τα posts στην facebook page.
  • Μαζική επικοινωνία μέσω facebook mail ή δημιουργία application για posts σε όσους έχουν κάνει Like στην official page
  • Μαζική αποστολή newsletter, email, SMS, εντύπων μέσω ταχυδρομείου και φωνητικών μηνυμάτων (αναλυτικό τιμοκατάλογο για την μαζική επικοινωνία μπορείτε να δείτε στο http://www.cloud-campaign.com/en/pricelist)
  • Επιλογή βέλτιστης επικοινωνίας με τον χρήστη/ fans (τι βλέπει και σε τι ανταποκρίνεται πιο συχνά)
  • Προσωποποιημένη επικοινωνία με τις επαφές σας/ fans (π.χ. Χρόνια πολλά κ. Παπαδόπουλε)
  • Report παραλαβής & αναγνωσιμότητας των emails και SMS
  • Αυτόματο subscribe/unsubscribe στη mailing list

Μιχάλης Σιγκλ
Presales & Support Manager ESET Hellas