Πώς αντιμετωπίζει η εταιρεία σας επενδύσεις τεχνολογίας; Θεωρείτε την τεχνολογία ως στρατηγική επένδυση ή δαπάνη;

του Γιώργου Σιούτζου

Η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει στην εταιρεία σας ένα στρατηγικό πλεονέκτημα εάν κατανοήσετε πώς να την αξιοποιήσετε σωστά και στρατηγικά με μακροχρόνιο ορίζοντα. Κάθε επιχείρηση μπορεί να αναζητά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα μέσα από την στοχευμένη εκμετάλευση των δυνατοτήτων των πληροφοριακών συστημάτων. Στον 21ο αιώνα η πληροφορική αναδύεται ως θεμελιώδης μέσο αξιοποίησης προς όφελος της επιχειρησιακής κερδοφορίας και βιωσιμότητας.

Παρακάτω παρουσιάζονται 4 τρόποι με τους οποίους η τεχνολογία πληροφορικής μπορεί να σταθεί αρωγός στην άντληση στρατηγικών πλεονεκτημάτων:

  1. Καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών

Οι πελάτες μένουν πιστοί στις πελατοκεντρικές επιχειρήσεις που τους εξυπηρετούν γρήγορα και αποτελεσματικά. Αυτό μπορεί συχνά να διευκολυνθεί από την τεχνολογία. Γνωρίζοντας τις ανάγκες των πελατών, κατηγοριοποιώντας τους σε τμήματα, κρατώντας ιστορικό της σχέσης σας και επικοινωνώντας άμεσα και εύκολα με αυτούς είναι δραστηριότητες που μπορούν να υποβοηθηθούν από τη χρήση κάποιου πληροφοριακού συστήματος. Η βελτιωμένη ικανότητα επικοινωνίας και συνεργασίας ενδοεπιχειρησιακά αλλά και εξοεπιχειρησιακά είναι βασική ωφέλεια της υιοθέτησης κατάλληλων τεχνολογιών.

  1. Μείωση Κόστους και βελτίωση ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών

Ο αυτοματισμός μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε το κόστος για το προϊόν ή την υπηρεσία σας, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την ακρίβεια και ορισμένα χαρακτηριστικά του. Το σημαντικό πράγμα που πρέπει να θυμάστε είναι ότι χρειάζεστε μια καλή κατανόηση των τρεχουσών διαδικασιών σας και ένα πλάνο βελτιστοποίησης προτού προχωρήσετε σε μία τεχνολογική λύση αυτοματοποίησης. Η καλύτερη ποιότητα της προσφερόμενης αξίας προφανώς και προσθέτει μεγαλύτερη ικανοποίηση στους πελάτες.   Η παραμετροποίηση προϊόντων και η προσαρμογή ανά πελάτη είναι εφικτή με τη βοήθεια κατάλληλων συστημάτων και η φιλοσοφία του 1-1 (οne to one) παύει να είναι ουτοπία.

  1. Πληροφορία και γνώση από τα δεδομένα

Η επιχειρηματική ευφυΐα είναι ο όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τη διαδικασία λήψης γνώσεις και πληροφοριών δύσκολο να εξαχθούν χωρίς την χρήση κάποιας τεχμολογίας για την επιχείρησή σας. Όταν διαχειρίζεστε τους πόρους σας χρησιμοποιώντας βασικούς δείκτες επιδόσεων σε πραγματικό χρόνο (KPIs), αποκτάτε ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών που πρέπει να περιμένουν τα δεδομένα για το τέλος του μήνα, για να προσαρμόσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ ή τις λειτουργίες τους. Η λήψη αποφάσεων με μοντέλα και δεδομένα μπορεί να γίνει μία διαδικασία περισσότερο δομημένη και θεμελιωμένη παρά διαισθητική και ο βαθμός της αβεβαιότητας μπορεί να μειωθεί σημαντικά.

  1. Συμμαχίες επιχειρήσεων

Πολλές εταιρίες συνειδητοποιούν ότι οι συμμαχίες με άλλες εταιρίες ακόμα και ανταγωνιστές μπορεί να είναι ευεργετικές. Η παγκοσμιοποίηση καθώς και οι ριζικές αλλαγές και η αβεβαιότητα απαιτούν διάφορους τύπους συνεργιών και συμμαχιών για το κτίσιμο των οποίων μπορεί να βοηθήσει καθοριστικά η πληροφορική.  Η επικοινωνία και η ουσιαστική ανταλλαγή πληροφοριών και γνώσης μεταξύ συμμάχων είναι κομβικής σημασίας για την ευόδωση οποιαδήποτε συμμαχίας και την άμεση και αποτελεσματική προσαρμογή και λειτουργίας της προς όφελος όλων των εταίρων.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν από το να να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία και τις πολλαπλές δυνατότητες της για να βελτιώσουν τα επιχειρηματικά τους αποτελέσματα. Οι επιχειρήσεις που επιδιώκουν να αναπτυχθούν θα πρέπει να ρωτούν τον εαυτό τους: «Πού ξοδεύεται ο χρόνος και η ενέργεια μου στον τομέα της πληροφορικής; Είναι η χρήση της τεχνολογίας ευθυγραμμισμένη με τους κύριους στόχους, την ιδιοσυγκρασία της επιχειρησης και τις μακρόπρόθεσμες στρατηγικές προτεραιότητες; »