• Login
  • Προφίλ
  • Συνδρομές
  • Διαφήμιση
    • Περιοδικό
    • NewsLetter
    • Site
  • Newsletter
  • Επικοινωνία
    • Τομέας Σύνταξης
    • Τομέας Διαφήμισης
    • Τομέας Συνδρομών
facebook
linkedin
youtube
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • Articles
    • COVER ISSUE
    • ISSUE
    • PRACTICAL
    • REFERENCE
    • LAW
  • IT NEWS
  • SECURITY NEWS
  • BUSINESS IT
  • EVENTS
    • Συνέδρια
  • INTERVIEWS
  • REPORTS
  • ONLINE ΤΕΥΧΗ
    • IT Security Pro
    • Business IT

Τελικά, θέλουν να γυρίσουν οι εργαζόμενοι στο γραφείο; – Το 72% προτιμά ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας

Posted On 26 Μαρ 2021

Αγγέλα Ανθουλάκη, Co-Founder και Chief People & Culture Officer της εταιρείας Papaki όπου εφαρμόζεται τηλεργασία από το 2016

Πριν από ένα χρόνο ακριβώς μιλούσαμε για την τηλεργασία και για το πώς μπορεί να εφαρμοστεί στις επιχειρήσεις που δεν το έχουν ξανακάνει. Δίναμε παραδείγματα από τη δική μας εμπειρία στο Papaki, όπου ήδη από το 2016 είχαμε εφαρμόσει αποτελεσματικά το μοντέλο του semi-remote work. Ποιος θα φανταζόταν ότι ένα χρόνο μετά η τηλεργασία θα είχε εγκατασταθεί για τα καλά στη ζωή μας και θα είχε γίνει απαραίτητη για ένα μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων και στην Ελλάδα;

Πώς το διαχειριστήκαμε όμως και τι μας έμαθε όλο αυτό; Ποιες οι εργασιακές τάσεις που επικρατούν με τα νέα δεδομένα;

Μετά την τηλεργασία τι;

Από τη δική μας εμπειρία στο Papaki, από την παγκόσμια αγορά αλλά και από κουβέντες με διαφόρους recruiters, βλέπουμε ότι το full remote μοντέλο εργασίας δεν είναι απαραίτητα το ιδανικό: κάτι κερδίζεις και κάτι χάνεις. Ένας σημαντικός παράγοντας που πρέπει να αξιολογήσουμε στο full remote μοντέλο είναι ότι χάνεται η αίσθηση της ομάδας, η ανθρώπινη επαφή και η επικοινωνία που είναι για όλους μας ό,τι πιο σημαντικό -ειδικά μετά από τόσους μήνες χωρίς κοινωνικές συναναστροφές. Αυτό λοιπόν που ακούγεται ότι θα επικρατήσει το επόμενο διάστημα είναι ένα πιο εξατομικευμένο μοντέλο εργασίας. Αυτό σημαίνει ότι τις μέρες που ο εργαζόμενος θα νιώθει πιο άνετα και είναι πιο παραγωγικός στο σπίτι, θα μπορεί να επιλέξει να εργαστεί από εκεί. Από την άλλη, εάν κάποιες μέρες νιώθει την ανάγκη να κοινωνικοποιηθεί ή στο σπίτι του έχει περισπασμούς, θα μπορεί να επιλέξει το γραφείο.

Το ιδανικό μοντέλο εργασίας

Βλέπουμε ότι αυτό που τείνει να επικρατήσει λοιπόν είναι ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας, δηλαδή κάποιες μέρες από το σπίτι και κάποιες από έναν χώρο εργασίας. Μια σημαντική έρευνα του Πανεπιστημίου του Σικάγο έδειξε ότι το 72% των εργαζομένων προτιμάει ένα τέτοιο μοντέλο. Μονάχα ένα 13% θα επέλεγε να δουλεύει αποκλειστικά στο σπίτι, εάν είχε την επιλογή γραφείου.

Μια τάση που βλέπουμε να κερδίζει έδαφος είναι το shared office space, δηλαδή η “συγκατοίκηση” εταιρειών σε ένα χώρο εργασίας, με μεμονωμένα όμως γραφεία. Το Papaki μόλις μεταφέρθηκε στο hub του Επιστημονικού και Τεχνολογικού Πάρκου Κρήτης (ΕΤΕΠ-Κ) στο ΙΤΕ. Ακολουθούμε επίσης άλλο ένα trend -πάντα τηρώντας τα μέτρα προστασίας- εκείνο του “hot desking” όπου οι εργαζόμενοι δεν έχουν μια δική τους συγκεκριμένη θέση εργασίας αλλά κάθονται σε όποιο γραφείο υπάρχει διαθέσιμο. Αυτό, γιατί σε ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας τα μέλη της ομάδας έρχονται στο γραφείο κάποιες μόνο μέρες την εβδομάδα, άρα δεν έχει νόημα να υπάρχει μια θέση εργασίας ανά άτομο.

Σε αυτά τα πιο εξατομικευμένα μοντέλα εργασίας υπάρχει ακόμη περισσότερη ευελιξία και επιλογές στο ωράριο αλλά και στον τρόπο που βολεύει το κάθε άτομο προσωπικά ανάλογα με τις ανάγκες του. Οι συνθήκες εργασίας βελτιώνονται ενώ η εταιρεία κερδίζει στο bonding μεταξύ των μελών αλλά και στην ενδυνάμωση της εταιρικής κουλτούρας.

Τι νέο κάναμε στο Papaki στην τηλεργασία φέτος

Αρχικά, θεσμοθετήσαμε τη δημιουργία ενός καλού work from home setup. Στέλνουμε δηλαδή στα μέλη μας όλο τον εξοπλισμό που χρειάζονται ώστε να στηθεί ένα λειτουργικό και άνετο γραφείο στο σπίτι τους. Χρησιμοποιήσαμε ήδη τα εργαλεία που είχαμε για να μείνουμε σε συνεχή και στενή επαφή με τις ομάδες μας (Slack, Google meet, gather.town και καθημερινά meetings). Επίσης, μια φορά το μήνα κάνουμε το Town Hall meeting μας, δηλαδή όλα τα μέλη μαζί συναντιούνται και συζητάνε τα νέα της εταιρείας αλλά και όσα τους απασχολούν.

Προσθέσαμε επίσης και “εικονικές βραδιές κοκτέιλ” για να βρεθούμε και εκτός δουλειάς όσο μπορούμε, έστω και διαδικτυακά. Τέλος, χρησιμοποιήσαμε το donut app που φτιάχνει τυχαία ζευγάρια μέσα από την εταιρεία για να πιουν έναν digital καφέ και να γνωριστούν καλύτερα. Στο ίδιο σκεπτικό και τα “Water Cooler questions”: κάποιος ξεκινάει μια fun ερώτηση στο Slack και όλη η ομάδα απαντάει από κάτω, όπως θα πιάναμε κουβεντούλα στα γραφεία αν συναντιόμασταν στον… ψύκτη νερού.Επιπλέον, θέλοντας να υποστηρίξουμε ψυχολογικά τους εργαζομένους μας αυτή την τόσο δύσκολη περίοδο, προσφέραμε μια ανοιχτή, δωρεάν και ανώνυμη γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης με ειδικούς.

Τελικά, αυτό που παρατηρούμε μετά από έναν ολόκληρο χρόνο lockdown και τηλεργασίας, είναι πως η ανθρώπινη επαφή είναι απαραίτητη στον εργασιακό τομέα στο επίπεδο της εύρυθμης λειτουργίας μίας ομάδας. Η τηλεργασία μπορεί να αυξήσει την απόδοση και την ικανοποίηση του εργαζομένου, όταν όμως ο ίδιος επιλέγει το ιδανικό για αυτόν mix γραφείου-τηλεργασίας. Με τον τρόπο που διαμορφώνονται οι παγκόσμιες τάσεις μέσω της επικράτησης του semi-remote μοντέλου εργασίας, καταλαβαίνουμε πως οι εργαζόμενοι ανυπομονούν να επιστρέψουν στο γραφείο και να συναναστραφούν με τους συναδέλφους τους. Με δεδομένο όμως να έχουν την επιλογή κάποιες μέρες την εβδομάδα να εργάζονται από το σπίτι.

 

 

 

 

  • google-share
Previous Story

Ενισχύοντας τον εταιρικό ψηφιακό μετασχηματισμό: Αξιοποίηση των νέων τάσεων του cloud computing

Next Story

Οργανωτικές αλλαγές στην Space Hellas

ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΕΥΧΟΣ

Περιεχόμενα τεύχους

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Login

 
 
Forgot Password

Business IT

ΑΡΧΕΙΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ

Smart Press A.E. | Μάγερ 11, 10438, Αθήνα | Τηλ.: 210 5201500, Fax: 210 5241900
Το itsecuritypro.gr χρησιμοποιεί cookies. Προχωρώντας στο περιεχόμενο, συναινείτε με την αποδοχή τους.Αποδοχή Περισσότερα
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT