Το ιστορικό, την τεχνολογική υλοποίηση και τον εμπορικό στόχο του Vector – του πρώτου ελληνικού λογισμικού ασφάλειας – μας περιγράφει στη συνέντευξη που μας παραχώρησε ο Νίκος Μαρκόπουλος…

 

Κύριε Μαρκόπουλε, ας μπούμε κατευθείαν στο κεντρικό θέμα της συνέντευξης μας. Τι είναι λοιπόν το Vector που έκανε πρόσφατα την εμφάνιση του στην Ελληνική αγορά από την Talos; Πως ξεκίνησε αυτή η πρωτοβουλία;

Το 2007, ίδρυσα την ΤΑΛΩΣ, μία εταιρεία που πραγματοποιεί μια αξιοσημείωτη πορεία με πολλές διακρίσεις και βραβεύσεις στον χώρο της ασφάλειας του διαδικτύου. Ασχολούμενος λοιπόν, με την ασφάλεια του διαδικτύου ενεργά για περισσότερα από 10 χρόνια και έχοντας αποκτήσει μια αρκούντως ικανοποιητική τεχνογνωσία στον χώρο, άρχισα να ονειρεύομαι την ανάπτυξη αντιστοίχων εφαρμογών εδώ στην Ελλάδα, απο Έλληνες για τους Έλληνες, και όχι μόνο. Μετά το 2012 – μια χρονιά ορόσημο για την αγορά και την εταιρεία μας – αποφάσισα ότι ήρθε η ώρα να προσπαθήσω να κερδίσω αυτό το στοίχημα. Έτσι, μετά από 6 μήνες, συνέστησα μια ομάδα επιστημόνων, μαθηματικών, προγραμματιστών και τεχνικών ασφάλειας δικτύου, ξεκινώντας το εγχείρημα μου με απόλυτη μυστικότητα. Τον Οκτώβριο του 2015 μετά από πολλές αναβολές λόγω των πολιτικών και οικονομικών εξελίξεων, παρουσιάσαμε στην αγορά τα VectorAntivirus, InternetSecurity & TotalSecurity  2016. Αντιστοίχως με τα προϊόντα του ανταγωνισμού οι τρείς εκδόσεις καλύπτουν την βασική ασφάλεια με το αντιικό (Antivirus), μια πολύ καλύτερη προστασία με συνδυασμό αντιικού & τείχους προστασίας (Internet Security) συν κάποια βοηθήματα όπως defragmentation, safe pay system κτλ, και τέλος την ολοκληρωμένη προστασία και διαχείριση των δεδομένων ενός Η/Υ (Total Security).

Θα είχε πολύ ενδιαφέρον να μας αναπτύξετε το τεχνολογικό υπόβαθρό αυτών των λύσεων και ποια πλεονεκτήματα προσφέρει στους χρήστες.

Μαζί με την ομάδα του Vector, αποφασίσαμε να συνεργαστούμε με έναν πολύ γνωστό κατασκευαστή λύσεων ψηφιακής ασφάλειας, χρησιμοποιώντας τη “μηχανή” του και πάνω σε αυτή να παραμετροποιήσουμε όλο το υπόλοιπο προϊόν. Το interface είναι απλό και κατανοητό, ενώ με τη λειτουργία auto-pilot ακόμα και οι καθόλου εξοικειωμένοι χρήστες μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες τους. Το προφίλ και τα settings του χρήστη στο My Vector, υποστηρίζονται σε δικό μας cloud περιβάλλον, ενώ τα definitions – που είναι και η ουσία ενός προϊόντος προστασίας Η/Υ – ετοιμάζονται καθημερινά, εξυπηρετώντας τα updates αυθημερόν στους χρήστες μας. Το λογισμικό, το δίκτυο και οι ίδιοι οι servers εξυπηρέτησης όλων των χρηστών, λειτουργούν και παρακολουθούνται στην Ελλάδα.

Ποια είναι η εμπορική στόχευση του Vector και πως σκοπεύετε να το κάνετε ευρύτερα γνωστό ;

Ένα πρόβλημα γενικότερα στην ελληνική οικονομία, είναι οι πολικές εισαγωγής προϊόντων αλλά και η αντιπαραγωγική μας νοοτροπία. Απο την δεκαετία του 80 τα προβλήματα είναι σχεδόν τα ίδια. Συγκεκριμένα, αγοράζουμε ακριβά σαν εισαγωγείς και πουλάμε με όσο μικρότερο περιθώριο γίνεται για να είμαστε ανταγωνιστικοί σε πάρα πολλούς ενδιάμεσους. Με απλά λόγια, ένα 100% πρέπει να μοιραστεί στον εκδότη, στον αντιπρόσωπο, στον διανομέα, στον μικρό μεταπωλητή ή στην αλυσίδα καταστημάτων και στον τελικό καταναλωτή. Δυστυχώς, αυτό το μοντέλο εμπορίας ισχύει σχεδόν για όλους τους κλάδους απο την εισαγωγή κρεάτων. μέχρι και το λογισμικό ! Με μια απλή ματιά λοιπόν, καταλαβαίνει κάποιος γιατί οι τιμές πολλών προϊόντων φτάνουν σε δυσθεώρητα επίπεδα πλέον για την τσέπη του μέσου Έλληνα.

Ας μη γελιόμαστε, στην Ελλάδα του 2016 υπάρχουν οικογένειες που δανείζονται για να καλύψουν τα βασικά έξοδα του μήνα και το τελευταίο που θα σκεφτεί ο απλός κόσμος είναι να δώσει 40, 50, 60 ευρώ για ένα antivirus. Έτσι λοιπόν, η εμπορική στόχευση πίσω απο την ιδέα του Vector είναι πολύ απλή: ο εκδότης, ο αντιπρόσωπος και ο διανομέας είναι ο ίδιος άνθρωπος, αφήνοντας έτσι το περιθώριο τόσο στον μικρό μεταπωλητή όσο και στον τελικό πελάτη να έχει την ευκαιρία να αποκτήσει μια κορυφαία προστασία στον Η/Υ πολύ πιο οικονομική απο τις υπόλοιπες κορυφαίες. Για αυτό το λόγο ανέφερα ως κύριο μέλημα τους μικρούς μεταπωλητές. Αυτοί είναι εκείνοι, οι οποίοι  στηρίζουν κάθε brand στο IT και αυτοί είναι οι αφανείς ήρωες πίσω απο κάθε προϊόν του χώρου. Το Vector λοιπόν ξεκινάει απο 14,5 ευρώ και σκοπός μας είναι να πάμε πολύ παρακάτω και αυτό είναι το όραμα μου. Το Vector να είναι το πιο προσιτό απο τα τοπ 5 προϊόντα της αγοράς στην Ελλάδα.

Θα θέλατε να μας εκμυστηρευτείτε κάποιες μελλοντικές σκέψεις  σας για την τεχνολογική και εμπορική προοπτική του vector ;

Το Vector είναι προσωπικό στοίχημα, είναι το απόσταγμα της εμπειρίας μου στον χώρο του antivirus στην Ελλάδα για το πως πρέπει να είναι ένα τέτοιο προϊόν, σε τι τιμή και σε ποιό δίκτυο πώλησης. Τον Ιούνιο ξεκινάμε “from scratch”, την ανάπτυξη του “Vector for SMB”, το οποίο θα έχει 100% δική του μηχανή και θα είναι η εταιρική έκδοση ενός πλήρους λογισμικού της ασφάλειας δικτύου. Πρόκειται για ένα εντελώς καινοτόμο προϊόν το οποίο θα δίνει  βάρος εκεί που όλοι οι κατασκευαστές δεν δίνουν, δηλαδή στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και εννοούμε με τα ελληνικά δεδομένα και όχι με τα διεθνή όπου SMB χαρακτηρίζονται οι εταιρείες με 50+ υπολογιστές. Προσαρμοσμένο εξαρχής στα ελληνικά συστήματα δικτύων, που χρησιμοποιούν αντίστοιχα ελληνικά λογισμικά τιμολόγησης και διαχείρισης και θα είναι στημένο ακόμα και στις πιο παλαιές εκδόσεις της Microsoft. Φυσικά όλα αυτά στην ίδια κατεύθυνση τιμολογιακής πολιτικής, ώστε να είναι το οικονομικότερο όλων.

Το όραμα είναι κοινό και για τα προϊόντα home όσο και b2b : ελληνικό, προσιτό και κορυφαίο.

 

Συνέντευξη με το Νίκο Μαρκόπουλο

Ιδρυτής & CEO

Talos Software & IT