Περισσότερους από 1,5 δις ψεύτικους λογαριασμούς διέγραψε η δημοφιλής ιστοσελίδα του Facebook τους τελευταίους έξι μήνες, σύμφωνα με την εξαμηνιαία έκθεση διαφάνειας, που καλύπτει το 1ο εξάμηνο του 2018. Σύμφωνα με τα στοιχεία, που δημοσιοποίησε το μέσο κοινωνικής δικτύωσης, από τον Απρίλιο έως το Σεπτέμβριο του 2018, διέγραψε 1,5 δις ψεύτικους λογαριασμούς, έναντι 1,3 δις fake accounts που αφαιρέθηκαν κατά τους προηγούμενους έξι μήνες. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι οι περισσότεροι ψεύτικοι λογαριασμοί είχαν ως κίνητρο την οικονομική κερδοσκοπία και λιγότερο την παραπληροφόρηση. Υπενθυμίζεται ότι το Facebook έχει περίπου 2,3 δισεκατομμύρια μηνιαίους χρήστες.

Στο πλαίσιο της έκθεσης σχετικά με τη διαφάνεια, το Facebook δημοσίευσε, επίσης, την τελευταία έκθεση εφαρμογής των κοινοτικών προτύπων. Σε αυτήν, η εταιρεία επισημαίνει τις προσπάθειές της για την κατάργηση περιεχομένου που παραβιάζει τις οδηγίες του Facebook, όπως “γυμνό ενηλίκων και σεξουαλική δραστηριότητα, ψεύτικοι λογαριασμοί, ρητορική μίσους, ανεπιθύμητη αλληλογραφία, τρομοκρατική προπαγάνδα και βία”, καθώς και δύο νέες κατηγορίες: την παρενόχληση και το παιδικό γυμνό και τη σεξουαλική εκμετάλλευση παιδιών. Από την εν λόγω έκθεση προκύπτει ότι η ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης διπλασίασε το τελευταίο εξάμηνο – σε σχέση με τους προηγούμενους έξι μήνες – τον αριθμό των σχετικών περιστατικών που εντόπισε, με τη βοήθεια και της τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποιεί, πέρα από το εξειδικευμένο προσωπικό του.

Κρατικές αιτήσεις
Όπως αναφέρει η εν λόγω έκθεση του Facebook, οι αιτήσεις κρατικών Αρχών για στοιχεία λογαριασμών χρηστών του αυξήθηκαν παγκοσμίως κατά περίπου 26%, σε σύγκριση με το 2ο εξάμηνο του 2017 (103.815 αιτήσεις συνολικά, έναντι 82.341). Στις ΗΠΑ, οι σχετικές αιτήσεις αυξήθηκαν κατά 30%, ενώ σε ποσοστό 56% αυτών των περιπτώσεων, η κυβέρνηση των ΗΠΑ απαγόρευσε στο Facebook να ειδοποιήσει το χρήστη για την αίτηση.

Δέσμευση
Επί ευρωπαϊκού εδάφους, το Facebook και άλλοι κολοσσοί της τεχνολογίας, μεταξύ των οποίων η Google, έχουν δεσμευτεί να υιοθετήσουν και να τηρήσουν τον “Κώδικα Ορθής Πρακτικής” για την αντιμετώπιση της διαδικτυακής παραπληροφόρησης. Τον κώδικα δεοντολογίας για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης στο Διαδίκτυο, δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ζητώντας την απόσυρση των διαφημιστικών εσόδων από μέσα και πλατφόρμες, που διαδίδουν “ψεύτικες ειδήσεις”. Οι εταιρείες τεχνολογίας, στο πλαίσιο του Κώδικα συμφώνησαν ότι η πηγή των διαφημίσεων πρέπει να είναι σαφώς επισημασμένη, ενώ δέχτηκαν να εξετάσουν προσεκτικότερα το διαφημιστικό περιεχόμενο, που φιλοξενείται σε πλατφόρμες. Θα παρακολουθούν, επίσης, την κακή χρήση αυτοματοποιημένων bots για τη διανομή ψευδών ειδήσεων και θα διευρύνουν τη δυνατότητα των χρηστών να υποβάλλουν καταγγελίες για ύποπτες περιπτώσεις.

πηγή: sepe.gr