Αυξανόμενος βαίνει ο ρυθμός υιοθέτησης της χρηματοοικονομικής τεχνολογίας (Financial Technology-FinTech), ο οποίος πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο φτάνει το 64%, κατά μέσο όρο. Αναπτυσσόμενες αγορές και ειδικά Κίνα και Ινδία, προηγούνται στην υιοθέτηση, ακολουθούν, η Ρωσία και η Νότια Αφρική, ενώ μεταξύ των ανεπτυγμένων αγορών, προηγούνται η Ολλανδία, η Μεγάλη Βρετανία και η Ιρλανδία, αντικατοπτρίζοντας εν μέρει την ανάπτυξη της ανοιχτής τραπεζικής, που γνωρίζει η Ευρώπη. Σύμφωνα με τον παγκόσμιο, διετή Δείκτη της EY, Global FinTech Adoption Index, οι δείκτες υιοθέτησης του FinTech βελτιώθηκαν σημαντικά. Παγκοσμίως, ένας μέσος όρος της τάξης του 89% των καταναλωτών γνωρίζει για τις πλατφόρμες πληρωμής μέσω κινητού τηλεφώνου σε καταστήματα. Παράλληλα, το 82% γνωρίζει τα συστήματα πληρωμής μεταξύ ομότιμων χρηστών (peer-to-peer) και των μη-τραπεζικών χρηματικών μεταφορών.

Μάλιστα, η διαθεσιμότητα αυτών των υπηρεσιών FinTech είναι ακόμα πιο έντονη στην Ινδία και την Κίνα, με το 99,5% των καταναλωτών να γνωρίζει για τις μεταφορές χρημάτων και τις υπηρεσίες πληρωμής μέσω τηλεφώνου. Όσον αφορά τις επιχειρήσεις, οι ΜμΕ, που έχουν υιοθετήσει τις υπηρεσίες FinTech, έχουν επηρεάσει δραστικά την εξέλιξη του κλάδου και έχουν συμβάλει καθοριστικά στην καθιέρωσή του. Ο Δείκτης υιοθέτησης μεταξύ των επιχειρήσεων είναι ιδιαίτερα υψηλός στην Κίνα, όπου βρίσκεται στο 61%, ενώ ακολουθούν οι ΗΠΑ στο 23%.

Προβλέψεις για περαιτέρω άνοδο
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της έρευνας, εφόσον οι χρήστες που έχουν υιοθετήσει ήδη το FinTech, αναμένεται να συνεχίσουν να το χρησιμοποιούν και περισσότερες εταιρείες φαίνεται πως θα τους ακολουθήσουν, ο ρυθμός υιοθέτησης, παγκοσμίως, μπορεί πολύ σύντομα να αναπροσαρμοστεί από το σημερινό μέσο όρο του 25%, στο 64%.

Τα βασικά κριτήρια επιλογής μιας υπηρεσίας FinTech, σύμφωνα με τα ευρήματα του Δείκτη, είναι η τιμή με το 27% να τη θεωρεί ως την πρώτη προτεραιότητα. Πάντως, σε αγορές, όπως η Χιλή, η Γαλλία και η Ιαπωνία, η εμπιστοσύνη είναι ο μόνος ανασταλτικός παράγοντας στην επιλογή μιας εταιρείας FinTech, σε σχέση με τα παραδοσιακά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, ο κλάδος του FinTech αναπτύχθηκε και εξαπλώθηκε με ρυθμούς πολύ ταχύτερους από τους αναμενόμενους. Ένας από τους βασικούς λόγους αυτής της ταχείας εξέλιξης, είναι ότι και τα παραδοσιακά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα αντέδρασαν και προσαρμόστηκαν έγκαιρα στα νέα δεδομένα, αξιοποιώντας μια σειρά από νέες τεχνολογίες.

Την ίδια στιγμή, οι προσδοκίες των πελατών έχουν αυξηθεί, ενισχύοντας το δραστικό μετασχηματισμό και την καινοτομία στον κλάδο των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Οι παραδοσιακές τράπεζες, οι ασφαλιστές και οι διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων μετασχηματίζουν δραστικά τις προτάσεις τους, προσφέροντας ψηφιακά διαθέσιμες υπηρεσίες, που βασίζονται σε προηγμένη τεχνολογία.

Η έρευνα
Η τρίτη έκδοση του Δείκτη βασίζεται σε μια διαδικτυακή έρευνα, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 27.000 ψηφιακά ενεργοί καταναλωτές από 27 χώρες. Φέτος, επισημαίνεται ότι, ο Δείκτης περιλαμβάνει και μια έρευνα 1.000 μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ), οι οποίες χρησιμοποιούν υπηρεσίες FinTech στην Κίνα, τις ΗΠΑ, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Νότια Αφρική και το Μεξικό.

sepe.gr